Parkeringstillstånd för rörelsehindrad - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningVem kan få tillstånd?
Ansökan, beslut och överklagande
- Ansökan om parkeringstillstånd ska göras hos den kommun där den sökande är folkbokförd.
- Bedömningen av ansökan görs av kommunens handläggare på uppdrag av kommunstyrelsen.
- Utfärdat parkeringstillstånd gäller i högst tre år.
- Parkeringstillstånd förnyas inte automatiskt. En ny ansökan måste göras och prövningen sker då utan hänsyn till tidigare tillstånd.
- Kommunens beslut om parkeringstillstånd kan överklagas till länsstyrelsen.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har sagt ja till personuppgiftsbehandlingen
- Den personuppgiftsansvariga måste behandla personuppgifter för att utföra sina myndighetsuppgifter eller för att utföra en uppgift av allmänt intresse
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under GDPR i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@solleftea.se
Susanna Fliesberg
susanna.eriksson@solleftea.se
0620 - 68 20 25
Följande behövs för e-tjänsten
- (Ev. kopia av tillstånd från annan kommun)
- E-legitimation
- Foto på person/underskrift
- Läkarutlåtande
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Ansökningsuppgifter
- Uppgifter om gångförmåga och hjälpmedel
- Godkännande
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in